پایداری تمامی زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز برگزاری انتخابات سناتور آمریکایی: اسرائیل به استاندارد‌های بشردوستانه پایبند باشد مقام حماس: اسرائیل از مذاکرات صلح به عنوان پوششی برای حمله به رفح استفاده می‌کند گروسی: نگران رزمایش هسته‌ای روسیه هستیم تماس تلفنی هنیه باالعامری | تقدیر حماس ازمقاومت عراق درحمایت ازغزه اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد درگیری خانواده‌های اسرای صهیونیست با نیروهای پلیس در تل آویو آمریکا:حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم | ارسال بمب به اسرائیل را کوتاه مدت متوقف کرده ایم حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه سه شهید و ۱۶ زخمی برجای گذاشت + فیلم (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پارلمان عراق از نخست‌وزیر خواست مصوبه اخراج آمریکایی‌ها را اجرا کند

  • کد خبر: ۲۰۶۱۱۴
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
  • ۱
پارلمان عراق از نخست‌وزیر خواست مصوبه اخراج آمریکایی‌ها را اجرا کند
رئیس موقت پارلمان عراق در سخنانی از نخست‌وزیر این کشور خواست تا مصوبه اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق را اجرا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «محسن المندلاوی» رئیس موقت پارلمان عراق در این باره با تاکید بر اینکه مصوبه پارلمان برای خروج نیرو‌های ائتلاف آمریکا از این کشور یک «تصمیم اصولی و قاطعانه» است، از «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق خواست تا آن را اجرا کند.

براساس گزارش شبکه المیادین، این اظهارات در آغاز جلسه پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جدید نهاد قانون‌گذاری این کشور مطرح شد. این جلسه بدون دستیابی به نتیجه‌ای برای انتخاب جانشین «محمد الحلبوسی» پایان یافت.

المندلاوی در جریان این نشست تاکید کرد که مصوبه اخراج نظامیان خارجی و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها مورد حمایت ملت و دولت عراق است.

در پی جنایت آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دیماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیرو‌های خارجی رای داد.

المندلاوی در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار تقویت توان نظامی ارتش عراق از سوی دولت کشورش شد.

نخست‌وزیر عراق نیز پیشتر در مصاحبه‌ای اختصاصی با رویترز اعلام کرده بود که عراق درصدد اخراج سریع و منظم نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی است.

با شروع اوت ۲۰۱۴ آمریکا یک گروه ائتلافی از متحدانش به بهانه مقابله نظامی با داعش در عراق تشکیل داد. کشور‌های مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیرو‌های زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

هدف از تشکیل این ائتلاف «هماهنگی و همکاری در مورد تهدیداتی» اعلام شد که داعش به وجود می‌آورد، اما پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و اعلام رسمی آن نظامیان ائتلاف آمریکا از خاک عراق خارج نشدند و تا به امروز نیز در این کشور حضور دارند تا اهداف و زوایای پنهان تشکیل آن برای همگان برملا شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
FH750
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
0
1
محسن غلطی نکنید که بعدش پشیمان شوید.

شماها خیلی قوی هستیداز دخالت های همسایه ی شرقی جلوگیری کنید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->